9300 Csorna, Soproni út 97.
OM azonositó: 203051
13 °C
"A digitális technikai eszközök újszerűségének motiváló erejével a korszerű tudásért, a kompetencia alapú oktatás széles körű elterjesztésért" című
TIOP-1.1.1-07/1-2008-0881 azonosító számú projekt megvalósítása

Barcza Noémi országos III. helyezése

Felkészítő tanára: Világosné Rozsonits Erika. Az ő beszámolóját olvashatjátok az alábbiakban:

Barcza Noémi  országos  III. helyezése

Ágazati és ágazaton kívüli szakmai érettségi vizsgatárgyak versenye / ÁSZÉV

Szolnok 2017. április – Pedagógiai ismeretek ágazat -

A négy tanévvel ezelőtt megfogalmazott céljaim, a mindennapok során nyújtott folyamatos tervszerű tehetséggondozó munkám ebben a tanévben is hozta a csodaszép eredményeket. Beigazolódott, hogy az idei végzős tanulóimmal is sikerült olyan egységet alkotnunk, amelyben maradéktalanul elfogadtak szaktanáruknak és vezetőjüknek. A tanítványaim tehetsége, szorgalma, a szakmai tantárgyak tanulása iránti alázata és a pályamotivációjuk eredményeként:

Barcza Noémi 3. helyezés 100 többletpont

Kocsis Bianka 4. helyezés 100 többletpont

Purgai Szabina 6. helyezés 100 többletpont

Mészáros Abigél 8. helyezés 100 többletpont

Hajas Edina 9. helyezés 100 többletpont

Sölét Bettina 12. helyezés 50 többletpont ért el.

A szakmai tantárgyak szemléletformáló hatása gyorsan érezhető volt a lányok viselkedésén, sokat jelentett, hogy ők még 9-10. évfolyamon a nyári gyakorlatokon túl részt vehettek tervszerű óvodai és általános iskolai pedagógiai gyakorlati megfigyeléseken, egyéni és csoportos formában is. Napjainkban nagyon lényeges az, hogy az elméletben megtanultak gyakorlati hasznát, alkalmazhatóságát és transzferálhatóságát is lássák a tanulók. Ugyanis, hiába tudnak felmondani egy tankönyvi szöveg-részt, ha nem látják, mely területen fogják azt tudni alkalmazni. Valamint a pedagógiai élmények hatására könnyebben találták meg a nekik megfelelő szakmákat, céltudatosabban tanultak és az elméletben megszerzett tudásukat volt módjuk a gyakorlatban is próbára tenni, döntési helyzetekhez, pedagógiai szituációkhoz mérni, formálni. Örömmel tölt el, hogy tanítványaim életében az együtt töltött években kiemelkedő szerep jutott a tanulásnak. A tanulás egész életünkön át fontos szerepet kap, nem ér véget az iskolai bizonyítvány kézhez vételével, nem ér véget a megszerzett országos verseny eredményekkel. A tudásunk állandó megújítására van szükség később is. A most kiemelkedő eredményt elért diákokban ez az igény a Hunyadis pedagógiás képzésében töltött évek alatt belső szükségletté vált. A tanulási helyzeteket tekintve a versenyorientált tanulás vonzereje már a 9. évfolyamtól elkezdődött, hiszen a korábbi tanévek kimagasló pedagógiás sikerei, eredményei, a továbbtanulásra fordítható 100, 50, 25 többletpont óriási belső motivációt eredményezett.

Mint ahogy azt már tőlem jól megszokták a gyerekek, most sem zártam ki senkit a felkészülésből. Az elődöntőre 13 tanulóval készültünk, és a többiek egy-egy ponttal maradtak csak le a 23 döntőbe jutott tanulók eredményeitől.

Köszönet nekik is, az osztálynak is, a szülőknek, kollégáknak a lányok támogatásáért. Külön köszönet Molnárné Dukai Éva kísérő tanár kollégám szeretettel teli szervező és támogató munkájáért, valamint Barcza Tibor Polgármester úr/szülő önzetlen támogatásáért.

A lányok visszaemlékezéseiből:

• kemény tanulás

• a szóbeli feleletek izgalma

• a fáradtságtól sírjunk vagy nevessünk

• életünk egyik legjobb élménye

• Tisza híd

• félelmeink leküzdése

• örülök, hogy mertem vállalkozni

• büszkén emlékszem vissza

• rengeteg ismétlés

• megszerettük a pedagógiát, mára már mindenki magáénak érzi

• rájöttem, milyen területeken kell fejlesztenem magamat

• mindnyájan nyertesek vagyunk

Készítette:   Világosné Rozsonits Erika felkészítő tanár