9300 Csorna, Soproni út 97.
OM azonositó: 203051
25 °C
"A digitális technikai eszközök újszerűségének motiváló erejével a korszerű tudásért, a kompetencia alapú oktatás széles körű elterjesztésért" című
TIOP-1.1.1-07/1-2008-0881 azonosító számú projekt megvalósítása

Digitális témahét pedagógiai képzésünkben

Mindig nagy kihívás értékes szakmai programokat szervezni. Különösen igaz ez, ha az elmúlt évtizedekben pedagógiai képzésünk a régió egyik meghatározó szakmai intézménye lett. Ez többek között köszönhető a sok új és izgalmas projekt órának, melyeket minden tanévben a város és a környék óvodái és általános iskolái számára szervezünk.

Digitális témahét pedagógiai képzésünkben

A legnagyobb elismerés az, hogy a gyerekek a 90 perces foglalkozásokról nem akarnak hazamenni, gyakran 145 percre bővítem a pedagógiai projekteket. Igyekszem tudatosan válogatni a feladatokat, melyeknek mindig magas követelményrendszernek kell megfelelniük a szakmaiságon túl, fontos, hogy: 

• egyaránt legyenek szórakozatóak, fejlesztőek az eltérő korosztályok számára

• a kísérő pedagógusok saját intézményükbe vihessenek számos „jó gyakorlatot”

• a Hunyadis kisovókák minél több gyakorlati tapasztalatot szerezhessenek és a szakmai elméletben megtanultakat legyen módjuk megfigyelni, kipróbálni a közös tevékenységek során

A feladatok összeállításakor idén is a már jól bevált módszert követtem: egyformán válogattam a régi / hagyományos és az új / digitális játékok közül. Nagy öröm számomra, hogy volt tanítványunk Bognár Amália Mobility-Gyôr Digitális Élményközpont, szakmai vezetője értékes feladatokat, telefonos alkalmazásokat, konkrét játékokat ajánlott.

Jelenlegi tanítványaim közül kimagasló segítséget nyújtott a megvalósításhoz: Kiss Bernadett 12.C ; Gaál Klaudia és Répás Soma 10.C, Nagy Rebeka 9.C osztályos tanuló. Köszönet most is érte. A résztvevő közel 300 gyereket megfigyelve jó érzéssel mondhatom, hogy nem tudtunk különbséget tenni a játékok között. Egyaránt szükség van a régi, hagyományos játékokra és a mai, digitális játékokra. 

Jó volt látni, hogy mindegyik örömforrás, sok izgalmat, feszültséget, kíváncsiságot adott a gyerekeknek, és személyiségük több területe fejlődött a délelőttök során. Ami most is a legfontosabb tapasztalata volt tanítványaimnak: minden a játékot szervező és irányító felnőtteken múlik, a digitális világba született gyerekekkel is lehet nagyon jókat játszani, csak alaposan fel kell készülni és életkorukhoz, érdeklődésükhöz igazodva vezetni őket. 

A projekt órákon készült felvételeken látszik a meleg, vidám, oldott hangulat, a csoportmunkák, egyéni feladatok, izgalmak, küzdelmek és az öröm. Köszönet a résztvevő óvodáknak és iskoláknak, a kísérő pedagógusoknak és a főszereplő gyerekeknek egyaránt: Csorna város Bóbita Óvodája Szivecske csoport, Csorna II. Rákóczi Ferenc Római Katolikus Óvoda és Általános Iskola Napsugár csoport, Vitnyédi Berekerdő Óvoda Kis; Középső és Nagycsoportjának, és a Csornai Széchenyi István Általános Iskola 3.B osztályának. 

Lejegyezte: Világosné Rozsonits Erika ötletgazda és szervező szaktanár