9300 Csorna, Soproni út 97.
OM azonositó: 203051
13 °C
"A digitális technikai eszközök újszerűségének motiváló erejével a korszerű tudásért, a kompetencia alapú oktatás széles körű elterjesztésért" című
TIOP-1.1.1-07/1-2008-0881 azonosító számú projekt megvalósítása

Országos első, második, harmadik helyezés a Hunyadisoké; ismét történelmet írtunk!

Évről évre nagy izgalommal várjuk tanárok, tanulók és szülők, hogy megjelenjenek a legfontosabb információk az ország legnagyobb tanulmányi versenyéről, az Ágazati és ágazaton kívüli érettségi tárgyak versenyéről.

Országos első, második, harmadik helyezés a Hunyadisoké; ismét történelmet írtunk!

A négy tanév összes pedagógia, pszichológia és pedagógiai gyakorlat óráin folyamatos volt a felkészülés, hiszen ilyen nagy tananyagot nem lehet „csak” a versenyre megtanulni. Tanárként, jó érzés, mikor az ember meglátja, kik azok a tanulók, akik különleges érdeklődéssel, kimagasló szorgalommal haladnak vele a tanítási órákon és olyan magas szintű a tantárgyak, a leendő pedagógiai szakmák iránti elköteleződésük, a pálya motivációjuk, hogy átlagtól eltérő módon lehet és kell velük foglalkozni. Óriási felelősség, feladat, munka, differenciálás, elképesztő mennyiségű írásbeli feleletek javítása, önbizalom, önismeret fejlesztés, és a szóbeli feleletekre való tréning része a mindennapok pedagógiai munkájának. Az idén végzős 12. C osztály tanulói első perctől fogva kimagasló érdeklődéssel és fegyelemmel viselkedtek a tanítási óráimon. Ezért aztán nem lepett meg, hogy az elődöntőre iskolánkból 21 tanuló jelentkezett, és kiváló eredményeket értek el. Az előző évek tapasztalatai alapján gondoltuk, hogy idén is nagyon szoros lesz a mezőny, de arra senki nem számított, hogy a legnehezebb éppen a Pedagógiai ágazat döntőjébe való bejutás lesz. Március közepén jelentek meg az NSZFH honlapján az elődöntő eredmények. Úgy éreztem magamat, mint a mesebeli öreg király „az egyik szemem sírt, a másik pedig nevetett”. Iskolánkból hét tanuló bejutott a döntőbe. Tizennégy tanulónk csodaszép eredménnyel és pontokkal viszont nem. 84,34 ponttal jutott be az utolsó döntőbe hívható tanuló, 84,27 ponttal a következő pedig már nem. Most is nagy tisztelettel köszöntöm a döntőbe nem jutott tanulóimat. Tudom, hogy a megszerzett tudásukat nagyon jól tudják majd kamatoztatni a tovább tanulásuk, szakmai és magánéletük során egyaránt.


Az országos döntőre április 8-án és 9-én került sor ismételten Szolnokon. Ahogy megszokhattuk, a Tisza parti város most is ünneplőbe öltözött. Két teljes napon át egyenruhás, izgatott fiatalok és kísérő tanáraik több középiskolában írásbeliztek és szóbeliztek az összes ágazatban. A mi tanulóink most is a Szolnoki Műszaki SZC Petőfi Sándor Építészeti és Faipari Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájában versenyeztek. Az iskolavezetés, a tanári kar, a szervezési feladatokat végző tanulók mindent megtettek a verseny tökéletes lebonyolításáért.


A hosszú út Szolnokra mindig kalandos, korai kelős és fárasztó. A finom ebéd után bizony nem is olyan egyszerű végigélni a titkosítás izgalmas perceit, megfogadni a versenyfelelősök utolsó intelmeit. Mivel emeltszintű érettségi vizsgát tesznek a tanulók 180 perc alatt kell elkészíteniük versenydolgozataikat. Az idei feladatlap is jó tudáspróbának bizonyult: neveléselmélet, didaktika, gyógypedagógia, általános pszichológia, fejlődéslélektan, játékpedagógia sok gondolkodni valót adott a lányoknak és a fiúknak. Büszkén mondhatom, hogy a Csornai pedagógiások kitöltötték a megoldásra kapott 180 percet, megfontoltan, többször is átnézve a nehezebb feladatokat. Az esti városnézés, a „kötelező”Tisza parti séta után a Gyermekvárosi kollégiumban hajtották álomra fejüket.

A szóbeli reggelén ragyogóan sütött a nap. Talán tudta már, amit mi még nem, hogy a Csornai pedagógiások ismét történelmet írnak.

Krisztina, Veronika, Enikő és Dani a délelőtti csoportba került, húzott sorszámaiknak megfelelően. Nekik a hátrányos helyzetről, személyi gondozásról, a nevelési folyamatról, a differenciálásról kellett szituációjuk kapcsán beszélni.

Julcsi, Viki és Meli délután vizsgázott, így muszáj volt nagyon kitartóan hinniük magukban, a tudásukban, a felkészültségükben. Nekik a kötődésről, a napirendről, és a gyerekek közti óriási egyéni különbségekről, a velük való bánásmódról, szokáskialakításról kellett szituációjuk kapcsán beszélni.

Idén különösen sokat segített, hogy Németh Dóra volt kedves tanítványunk, 2014 ben országos versenyzőm, ma a Debreceni Egyetem Pedagógia MA végzős hallgatója meglepett minket kedves felajánlásával és Debrecenből leutazott mindkét napon, hogy mentálisan segítse a Hunyadis pedagógiásokat. Ez külön ajándéka volt az idei versenynek, most is köszönöm, köszönjük a bátorító jelenlétét.

Újabb lelkierő próba következett, hiszen csütörtökig kellett várni az eredményre. Iskolánk igazgatónője nagy örömmel és elismeréssel hívott minket irodájába, tőle tudtuk meg, hogy április 12-én három tanuló, azaz az első, a második és a harmadik helyezett diákokkal visszautazhatunk Szolnokra az ünnepélyes díjátadóra. Jó volt látni, átélni a csodaszép műsort, aztán a tanítványaim örömét, sikerét.

Eredményeink, helyezéseink:

Erdélyi Veronika Országos I.helyezés

Czumpf Melani Mercédesz Országos II.helyezés

Mészáros Enikő Országos III.helyezés

A további eredményekért délutánig kellett várni, szintén az NSZFH honlapján jelentek meg:

Csapó Krisztina Országos V.helyezés

Szabó Dániel Országos IX.helyezés

Horváth Julianna Országos XVII.helyezés

Fördős Viktória Országos XVIII.helyezés

Veronika, Melani, Enikő, Krisztina, Dani 100-100 többletpontot kapott a továbbtanuláshoz.

Julcsi és Viki 50-50 többletpont kapott a továbbtanuláshoz.




Nagyon megérdemelték a sikert, szívből gratulálok itt is, most is! Hihetetlen kitartás, energia, idő, amit beletettünk a közös munkába, tanulásba. Csak azért tudom újra és újra ezt az óriási munkát, utat végigjárni a tanítványaimmal, mert átlagtól eltérő tanár – diák kapcsolatot tudunk kialakítani, a sok tanulás, a rengeteg élménypedagógiai projekt óra összekovácsol minket. Valamint jól tudom, néhány év múlva az én pedagógiás tanítványaim a jövőt jelentik. Képzett, okos, fiatal szakemberek lesznek, akik majd formálják a jövő oktatását, generációit, gyerekeit. Arra tanítom őket, hogy van mire szerénynek lenniük, de ne legyenek álszerények. Bármerre mennek, mutassák meg tudásukat, hozzák meg kortársaik kedvét is a tanuláshoz, és a választott szakmájukban legyenek mindig kiválóak éppen úgy, mint a középiskolás éveikben: jók között a legjobbak!

Végezetül fontosnak tartom leírni, hogy jó érzés volt a 12.C osztály támogatása, az a szeretet, ahogy örültek társaik sikerének, a Retro Rádiós szurkolás Kiss Bernadett osztálytárstól, a kollégák, a szülők érdeklődése, Pál Melinda tanárnő kísérő tanári munkája és Mészáros Enikő édesapjának, Mészáros Tibornak segítsége, hogy könnyedén oda és visszautazhattunk Szolnokra az ünnepélyes díjátadóra.

Lejegyezte: Világosné Rozsonits Erika felkészítő szaktanár